onsdag 23 april 2008

Tuggummisegt

I dag har det verkligen varit en seg dag, jättetrött, ont överallt och totalt ofokuserad. Men jag anar två stora bovar, bovar som jag tycker så mycket om nämligen ridningen och sjukgymnastiken.

Jag är oftast ledig måndagar och då är det ridning ca 10 veckor höst o vår, det går någorlunda att orka med, men nu har jag en till grej. På Tisdagar går jag i en grupp som ska lära sig basalkroppskännedom (bkk), det är en häftig grej att hålla på med. Tyvärr blir det lite väl mycket att hålla på med båda sakerna på samma gång så jag blir bara tröttare och tröttare, men det är ju så kul.

Bkk går ut på att man ska lära känna sig själv och sina gränser, att hushålla med sina resurser och att tänka på sig själv för en gångs skull. Lite svårt att förklara. När jag var på smärtrehab fick vi göra detta som en del i programmet och där sa en tjej så här:

- Man kan inte svara när folk frågar vad vi gör, det skulle bara sluta med att andra tror att vi är med i nån sekt *s*.

Nåja, bara jag nu har vett att lägga mig i tid och inte sitta framför datorn eller dumburken så kanske jag klarar nästa dag också. Fånigt egentligen för jag jobbar bara fem timmar i morgon, men å andra sidan så känns de som 8 timmar.

Får nu hoppas att jag inte är så himla morgonstel imorgon för då kan jag kanske orka kliva upp när flickorna far till skolan. Min syster har troligen Psoriasis artrit och gu vet om det är det jag har, men det bryr jag mig inte om nu.

Dags att göra som hunden och nanna en stund, ska bara dricka upp kaffet först.

Tjingeling!

1 kommentar:

Carpe Diem. sa...

Hejsan!
Ja man blir int liite less att ha värk och ont! Men det är tur att man har skaffat sej en hobby, fast det brukar bli fler efter ett tag =D Jag skulle aldrig komma mej ut om jag int hade våran hund, en Kerry Blue Terrier. Och sen...trädgården, där man kan ladda om batterierna.
Fast det skulle inte skada om man lyssnade lite mer på kroppen och int brydde sej om vad som förväntas av en. Då skulle då jag må bättre!Kram//Kerstin