fredag 25 april 2008

I dag, eller kanske i morgon?

Nu är jag verkligen inne i ett stim av känslan "göra det sen". Som ett exempel har jag omskolningen av mina plantor, (ja, jag vet att jag är tjatig..)det var ett helgprojekt. Har jag gjort något?... Nejdå, allt annat så nu har jag bara i morgon på mig för söndag är jag upptagen och sen jobbar jag hemskt mycket i veckan. Vad jag gjort i dag?....

Först upp 06.15 för att få iväg den yngsta till skolan, sen iväg till stan strax efter för att skjutsa mamma till vårdcentralen, satt och surrade med henne en stund och drack kaffe. Sedan den roliga mathandlingen inför helgen, turligt nog hade jag med mig en lista i alla fall. Sedan fick jag komma mig hem där jag hade tänkt följande:

* Bada hunden, den ska vara vit men är mera åt det mörkgråa hållet.

* Hänga upp tvätten jag tvättade igår.

* Omskola plantorna klart.

* Laga middag, det hjälptes vi åt med faktiskt. Grillade.

Det är säkert en del som jag glömt, men då var det väl ingenting viktigt i alla fall. Men vad hände, jag såg soffan i ett töcken och landade i den och då var jag ohjälpligt fast i sömnens värld. Vaknade i tid till middagen i alla fall och hann faktiskt vara ute i det vackra vädret vi haft i dag.

Nu borde jag ju beta av lite saker i morgon, men de blir säkert uppskjutna igen och varför blir det så här. Antagligen för att min kropp inte orkar med riktigt som den ska just nu och att jag driver på mig själv för mycket. Man får väl ta en "tänka på sig själv stund" i morgon, just ja, kanske ska ta det ikväll så det inte blir en "göra i morgon sak" också.

Ska kanske bada hunden nu när han ska in, han är ju inte så stor så kanske.....

Tjingeling!

1 kommentar:

Carpe Diem. sa...

Hallå!
Du...vad jag känner igen mej! Jag är väldans duktig på att planera vad jag ska göra nästa dag...på kvällen. Det är int mycke jag kommer ihåg av det. Man skulle nog behöva en ny hårddisk!!!
Men när man har ont går all ork åt till det, så är det. Och vila bör man, annars orkar man då int.
Kram/Kerstin