torsdag 17 april 2008

Äntligen

Jag säger det precis som gert fylking sagt högt och tydligt, äntligen!!! Äntligen har man fått se sol två hela dagar och det håller visst i sig över helgen, och då är jag ledig turligt nog. Den snö som stormade ner förra veckan har nu smält i rask takt dessa dagar och det känns så skönt, sinnena lever upp till 100 %. Tyvärr följer nu inte kroppen med i svängarna och värken ger ju inte med sig, men att bara vara glad och lycklig trots den, det ger ännu mera glädje.

Man kan ju inte bara se allt det negativa som det för med sig för då blir det bara sämre kanske, prova saker man kanske inte är säker på att klara. Gör man det så är det ju bra, om inte so what!

I dag har jag haft en trött dag, tårarna har sprutat ut ur ögonen och munnen har varit på vid gavel vid gäspningarna. Men dagen tog slut och soffan blev ett stort mål, där låg jag en stund och tog igen mig. Som tur var så hade min äldsta lagat middag så det behövde jag inte tänka på i alla fall.

Nu ikväll hade jag tänkt se lite på tv, men bara repriser på mina favoriter sänds. Lite surt men då kan jag ju sitta och blogga i stället, vattna mina "odlingar" och kanske gå i säng tidigt. Måste upp tidigt trots att jag är ledig, ska på utvecklingssamtal med min äldsta.

Nåja man ska ju fånga dagen, eller hur.

Tjingeling

1 kommentar:

Carpe Diem. sa...

Hejsan!
Trevligt att du hälsa på i min förvirrade blogg! Och att du nästan vaar borti schtaan dessutom. =D
Just nu ser jag ut som en kokt kräfta i ansiktet, somnade ute i solen!
Ha en bra dag!
Kram//Kerstin