måndag 28 april 2008

Ridning m m

Ännu en helg har seglat förbi, fattar inte vart de tar vägen. Men jag har ändå varit ganska effektiv i helgen efter min sega fredag. Allt på min lista är nu klart och klappat, det värsta är ju att jag ser en ny lista segla fram ur dimman. Men den tar vi en annan dag.

Har ridit ikväll och det gick riktigt bra, klarade t o m av en skänkelvikning utan vidare. Det kan jag inte förklara vad det är, fattar knappt själv, men hästen ska gå halft sidledes framåt, enkelt uttryckt. Det är så skönt att rida för man rör på sig på rätt sätt, gör man inte det blir man påmind och det är bra. Men man måste hålla tungan rätt i munnen, styra hästen, ge rätt hjälper och andas. Detta bör man göra samtidigt annars vet man aldrig var man hamnar. Även om man nu är kvinna och kan göra några saker samtidigt så är det inte lätt att blanda in både kroppen och hjärnan i de olika delarna. För man kan ibland inte låta bli att tänka på tvätten därhemma mitt i allt.

Tittade ut över min trädgård i morse när jag satte mig på altanen, lyssnande på fågelsång. Fågelsången är ju mysigt så här på våren, den bådar om ljusare tider. Men den stackars trädgården står i sin trasiga vinteroverall och vill ha hjälp att klä om. Det ska jag med glädje hjälpa till med, man blir rikligt belönad när man kan sitta i sin stolshängmatta på bron och titta ut över planteringarna. I år ska jag inte göra någon ny rabatt, bara färdigställa den jag började på i fjol och förbättra den äldre delen av den jag redan har.

Trädgården blir aldrig en belastning för den har tid att vänta ett bra tag på saker som ska göras.

Nu ska jag nog fika lite.

TJingeling!

Inga kommentarer: