söndag 10 augusti 2008

Sirenerna ljuder

När jag jobbade kväll i vecan som var kände jag att det skulle vara skönt med en lugn kväll med lagomt många kunder. Jobbar i förbutiken till en ica-butik där man ska kunna det mesta om butiken, post och spel, sedan är det en sak till som är viktig upptäckte jag denna kväll......

Jag låg bra till med mina bestyr denna kväll och hade hunnit en del städning när det började att larma och efter en stund kom en automatisk röst i högtalaren som sa att lokalen skulle utrymmas. Detta upprepas hela tiden och känns lite jobbigt, i alla fall kom kunderna ut och stod som en liten flock djur och tittade in. Innanför dörrarna kunde dessa kunder se fem irrande människor som rusade fram och tillbaka som fån. Alla utom den personen som skulle ha full koll hade gått övning, detta innebar att grunden försvann från brandförsvaret. Brandkåren dök upp och vi började kolla upp läget, det var kundtoan som var orsaken. Någon hade täppt till handfatet och kört varmvattnet på full fart, vilket flöt ut på golvet utanför när dörren öppnades. Det var fuktigt och varmt som i en bastu vilket gav ånga som gav utslag på larmet.

Vi öppnade dörrarna igen och släppte in de tappra kunderna igen, det kunde ju ha varit en något lugnare kväll i alla fall.

Tjingeling!

Inga kommentarer: