tisdag 12 augusti 2008

Man blir äldre....

Nu har stenen satt sig i rörelse, min äldsta har anmält sig till körskolan eller rättare sagt har jag gjort det i dag. Min yngsta dejtar för fullt och jag känner hur åren liksom springer på mig, själv tycker jag ju att en ålder på 30 är relevant men men...Man måste nog se sanningen i vitögat och gilla läget. Det ska bli verkligt spännande att se hur det ska gå med körningen, troligtvis blir det pappan i familjen som sköter det mesta. Det är något som vår dotter inte känner för egentligen för det kan bli lite hm...hetsigt från båda hållen om det inte blir bra. Själv träder jag nog in som bisittare mot slutet av inlärningen för jag kan nog inte känna mig bekväm annars.

Ska jobba kvällen igen och känner mig väl inte så peppad faktiskt, men det blir bättre när man väl är där. Just nu håller jag på med middagen och det är snart bara såsen kvar att göra. Borde hinna kamma vår hundgäst chaya, hon tappar hår så in i bomben, vi brukar säga att vi får tofflor runt fötterna mellan sängen och köket på morgonen. Tur att fällningen inte är hela året och att mikko inte fäller hår.

Vädret är lite gråmulet just nu, men i morse var det riktigt soligt och varmt. Typiskt att man var tvungen in till stan för att hämta en ny motor till torkskåpet, litar inte längre på att man kan hänga tvätt ute. På tal om tvätt borde jag nog slänga in lite i maskinen, bara så vi kan testa den nya motorn.

Vi hörs.

Tjingeling!

Inga kommentarer: