fredag 22 augusti 2008

glasögon för syns skull.....

I torsdags morse tog jag det lugnt, min man var hemma och han fick sköta om att få iväg barna till skolan. Jag trynade i sängen så länge jag kunde och tog extra mycket tid på mig för att göra mig i ordning. Så var då tidpunkten inne när jag skulle köra iväg men först skulle jag hämta glasögonen, gick från rum till rum och de fanns ingenstans. Vi letade båda två över en halvtimme och båda gick bet på att finna dem, jag hade ju i alla fall ursäkten att jag inte hade dem på mig i alla fall.

Jag har inte den sämsta synen, men har brytningsfel på båda ögonen. Det gör att ögonen inte samarbetar så bra när jag rör huvudet mycket, då dyker min migrän upp och jag förlorar synfältet. En annan sak som kan sätta igång migränen är vindrutetorkarna på bilen, gissa vilket väder det var....regn..........javisst.

I alla fall var jag tvungen att åka iväg till jobbet och när jag kom fram var jag lite lätt yr. Men så fick jag en idé och frågade om jag inte kunde få låna ett par av de läsglasögonen som vi säljer, det fick jag naturligtvis och utan det skulle jag nog varit tvungen att fara hem.

Men den stora frågan var vart de gått, för jag hade då inte lagt dem på nåt konstigt ställe. Ett alternativ var tvättmaskinen, jag hade slängt in jobbartröjan dit och de kunde ju ha följt med in. En skrattretande tanke, visst, men man ska ju gripa alla halmstrån. Därför ringdes det hem till mannen i mitt liv så att han hängde upp tvätten och kollade, men ingenting ramlade ur.

Ännu när jag kom hem var de borta och jag bad min äldsta dotter om hjälp, men pustar och suckar sa mig att det inte var så stor chans. Men jag hade ju daim i skåpet så när jag frestade min snasksugna dotter med det så var jakten igång. Det tog inte mer än fem minuter så undrade hon vart daimen var och kom med mina glasögon, undrade ju naturligtvis vart de låg. ......På mitt sängbord....suck.

Nåja, de kom fram till slut och hade inte fått fötter turligt nog, men lite pinsamt att jag inte sett dem på bordet bland alla mp3-sladdar, hörlurar och tidningar.

Nu ska jag kolla tv en stund, kanske dricka kaffe.

Tjingeling!

Inga kommentarer: