måndag 25 augusti 2008

I full galopp...

Nu har ridningen börjat igen och det märktes att man inte befunnit sig på hästryggen på ett tag. Vi skulle ställa oss upp i stigbyglarna och sedan stå kvar....medans hästen skrittade.... Gissa om man kände sig både fram och baktung, men sedan travade vi och då lossnade det lite. Det var skönt för kroppen och det blev som massage, med tanke på mitt pysslande med växthuset var det bra.

Den här veckan känns helt underbar att tänka på, jobbar bara tre dagar och lite kortare pass och det är toppen. Men nästa vecka ska jag jobba helgen och då blir det lite tuffare, men schemat är nytt och jag har inte testat det ännu, fast det verkar ok.

Idag har jag fått lite värk och det skyller jag på växthuset. Jag har fodrat det med bubbelplast och har satt fast det med häftapparat(bubbelplasten alltså), nu värker mina händer och ryggslutet är inte helt värkfritt heller. Men växthuset blev bra, om det nu funkar som jag tänk vet man ju aldrig. Ska ställa mig i duschen nu, dels för att värmen är så skön för det onda och dels luktar jag i och för sig gott, men min familj uppskattar inte stalldoft. Även om min man inte tycker att det är ekonomisk försvarbart med mina låååånga stunder i det blöta, jag njuter i alla fall.

Tjingeling!

1 kommentar:

Carpe Diem. sa...

Hej!
Ja ridning skulle nog int vara helt fel, för oss som har fibro. Men......jag är rädd att jag skulle behöva stödhjul! Att det är gympa för hela kroppen det vet jag,min dotter har ridit när hon var yngre.
Ett växthus står på önskelistan, men eftersom vi int är i stugan året om så, det måste ju "passas" oxå. Har ett pyttelitet, tre hyllor, två dm brett hemma istan. Som är i stort behov av lagning. Det har blåst omkring i sommar. Eller så får jag köpa ett större!
Kram