måndag 18 augusti 2008

Inte ens tur med vädret

Första morgonen att vakna för att få iväg barn till skolan. Det gick bra att vakna men humöret blev ju inte på topp när man tittade ut....störtregn.....Det innebar att vår hund vägrade gå ut, men till sist var han paniktvungen. Istället för att som vanligt lyfta benet mot första bästa ställe och sedan raka spåret in (vanligt beteende i ett sådant här väder) såg han vilsen ut och drog iväg, blev lite fundersam. När han kom in såg jag att han behövde hm...tvätta stjärten....

När Frida åkt iväg la vi oss i sängen och myste till klockan 12.00, helt underbart länge. Behövdes efter förra veckans jobbande. Så upptäckte vi en stöld.....Till saken hör att vi har sålt importerad choklad på jobbet, en handgjord choklad som formats till olika saker t ex ostar, skruvar, bultar, verktyg i narurlig storlek mm. Vi i personalen hade fått ta för oss av sorter som datumet gått ut på och naturligtvis la jag vantarna på en låda med bilverktyg. I går kväll var det kvar en "skiftnyckel", men idag var den borta. Misstanken föll direkt på mikko, och vissa spår i vår fluffiga matta visade bevis för ätande av choklad på golvnivå. Detta var säkert 4:e gången han snattat choklad från rumsbordet på natten.

Hur som helst ville jag ju göra lite nytta denna lediga dag och bestämde mig för att baka bullar, vilket jag själv tycker att jag är en hejare på......tills i dag alltså. Allt började bra och degen blev perfekt, men sen glömde jag att fylla ena rullen med margarin, glömde strö på pärlsocker på en plåt, en tredje halvbrände jag och några på slutet hade fått jäsa för varmt. Det blev bara en plåt perfekta bullar av en omgång på fyra plåtar.

Beror detta misslyckande på att det säkert är ett år sedan jag bakade, att jag startade upp en ny blogg samtidigt eller bara högst tillfälligt. Nej, helt klart berodde det ju på att det hällregnade ute, kan inte vara annat.

Ska koncentrera mig på maten nu så att inte den blir förstörd.

Tjingeling!

Inga kommentarer: