torsdag 4 september 2008

En solig torsdagskväll....

Just nu sitter jag och väntar på mannen i huset, han är kraftigt försenad och det tycker jag inte om. Han kör ca 13 mil enkel väg till jobbet varje dag och man vet ju aldrig vad som kan hända.

I alla fall kände jag att det var dags med lite nytt, det har hänt en del saker. Först så åkte min mamma in på akuten och det är ju aldrig roligt, nu var vi ju lite misstänksamma på att det var hennes tarmfickor som sa ifrån. Det var det ju mycket riktigt också och hon fick komma hem efter några dagars undersökningar, och nu får vi se hur det går.

Nu har mannen kommit hem, han hade grejat med bilen efter jobbet.

Sedan har jag kämpat på i trädgården för att bli klar med grävningarna innan hösten och jag hann klart, nu är det bara att plantera till våren. Känner mig faktiskt ganska nöjd med sommarens "anläggningar" och kan knappt bärga mig till våren. Men nu kanske man orkar ta itu med hemmets inre regioner, de är lite eftersatta och måste gås igenom.

I övrigt har min kropp börjat protestera mot det kyligare vädret och alla väderomslag. Värken börjar att stegra sig och sätter sig oftast där man inte vill att den ska vara, fötterna t ex. Hade ju tänkt bli duktig på att vara ute och promenera, men det går ju inte när det känns som fötterna blöder. Ja men då kan man ju traska dagarna när man är ledig tänker man, men då är man i behov av att tanka kroppen med energi och behöver att vila ut. Gissa om det blir mycket gjort då...nä, förstår omgivningen till fullo....nä. Men det är bara att acceptera livets onda, för annars kan man ju aldrig ha kul och det vill man ju alltid ha. I det stora hela är jag nöjd ändå för jag kan ju i alla fall jobba än.

Nä nu är det snart idol, tror jag i alla fall, och då måste jag ha lite gott till.

Tjingeling!

1 kommentar:

Carpe Diem. sa...

Gokväll eller gonatt, snart iaf.
Ja.....visst är det vackert väder, men måste det blåsa så förskräckigt?? Jag har gått runt nu ett tag och letat värmedynan,behöver den till min värkande höft. Den ligger antagligen framme.....

Min nya rabatt, den ligger ogjord, än. Jag avundas dej att du fått din klar! Men jag har bestämt vad jag ska plantera....ja det kommer säkert till nått nytt och från Rydlinge, det gör det alltid.

OM jag kunde ge dej nått bra tips mot ömma fötter skulle jag göra det! Vad jag däremot har märkt är att ibland är det faktiskt bättre att vila, även om samvetet tycker att man är lat. Ja kanske grannar oxå, men dom får man försöka glömma.

Måst bara få berätta vad min tokhund gjord nu! Hon spotta och fräste som värsta katten....hon hade lyckats få av korken till min AloeVera kräm! Tuggat hål på tuben oxå! Jäkla hund! Det var tydligen inge gott! =D
Natti natti