fredag 26 september 2008

Energi?????

Nu står jag inför en jobbarhelg igen och det känns bara jobbigt värre. Har ändå varit ledig i fem dagar fram till i onsdags, fick dessutom överenergi vilket också är lite jobbigt för man vill göra så mycket i huvudet men kroppen orkar bara inte alls. Det känns bäst att bara sitta stilla och göra ingenting eller att pyssla med santisarna, inte så kul för familjen förståss. Men nu är det som det är och det är bara att acceptera det hela. Men ändå, efter fem dagars vila känns det bra och så jobbar man en och är tillbaka på ruta ett.

Annars känns allt bra och jag har haft mycket med santisarna, bytt och köpt en massa. Har till och med sålt på tradera och det är kul faktiskt, men mycket att tänka på. De frodas då i alla fall och det är ju huvudsaken.

Hade tänkt klippa hunden också, men jag gjorde bara huvudet lite lätt. Vet inte riktigt vad som hände där, ska tvätta honom en gång till och ta klippningen då. Det är ju inget större behov än, det var mest för att han skulle kunna se.

Nu har jag bara lite dammsugning och diskning och matlagning kvar innan jag ska iväg, det känns lite jobbigt men när jag väl är där går det bra. Fast fredagar är det väldigt mycket folk och man blir ensam efter 18.00, även om jag har en att ropa in till hjälp. Tiden går i alla fall fort då och det hinner inte bli tråkigt, bara man håller sig lugn och inte försöker hinna för mycket. Andas....inte stressa....

Nu ska jag fortsätta fixa iordning.

Tjingeling!

Inga kommentarer: