måndag 2 juni 2008

Resfebera?

I dag är det tisdag och på torsdag flyger vi till Turkiet, skräckblandad förtjusning. Det här med att flyga är ju inte riktigt kul tycker jag, man känner sig lite utlämmnad men jag försöker att inte tänka så mycket på det. Tyvärr medför det att jag ligger lite efter med planeringen, packa har jag inte ens börjat med. I går tog maken ner väskorna från vinden och torkade ur dem, de har några år på nacken. Förra året köpte jag en till min äldsta för hon skulle på språkresa i tre veckor, den var enormt stor och totalt oanvändbar. Hon var duktig som klarade av den, även om den har hjul.

Tvätten blir nog klar i dag, har till och med lyckats få med det mesta från döttrarnas rum, städningen hinner jag kanske färdigt i morgon. Det är skönt att komma hem till ett rent hus, fast mamma ska ju vara här och vara hundvakt. Vi kom fram till att det skulle vara en bra lösning för alla.

Det är sista gången hos sjukgymnasten och det känns faktiskt skönt, fast jag tycker det har varit jättebra. Det är bara det att min hjärna och kropp tycker att jag inte ska ha någonting inplanerat och nu var det ju både ridning och bkk dagarna efter varann. Tror inte jag ska gå någon mera sväng.

Min trädgård börjar att kännas klar snart, bara gullstavarna som skulle behövt lite mera jord, sen har jag glömt att skola om rudbeckian som jag ska försöka göra i dag. Skötte om alla mina santisar i går så att de ska klara en vecka utan ansning. Hunden är klippt och tvättad så nu är det bara att packa kvar, det borde jag hinna på onsdag natt.

Nu måste jag hänga tvätt.

Tjingeling!

1 kommentar:

Carpe Diem. sa...

Ha en trevlig resa....OCH njut!!!
Kram Kerstin